TERINGAT MASA LALU
Petikan nie dari siaran Hal Ehwal Islam mengenai "Mengapa Perlu Ada Perpisahan" kot ader yang dah mendengarnyer tentu gelak tak henti biler dengar citer nie. Topik nie mengupas mengapa walaupun perkahwinan itu atas dasar pilihan sendiri, atas dasar cinta mencintai, masih ader juga yang memilih perpisahan setelah berumahtangga.. Adapun citer nie ditokok tambah sikit yang tak keterlaluan utk kesedapannya... hehheh Macam nie... ader pasangan yang dah berumur, kira dah tua la... anak2 semue dah besar2... masuk.. kata orang tinggal berdua jer la.. honeymoon hehehehe...

Satu malam tu... dok la pasangan nie tadi menonton tv.... dok syok tengok tv...tup ..tup ..si suami nie kata la kat isteri dia...

"Mah,mah... " kata si suami.

"Ya bang," lembut Jer jawab si isteri.

"Anak2 semua dah besar... semua dah tak duduk ngan kita,kan Mah?"

"Kenaper plak,bang.. abang rindu kat diorang plak ker?"

"Tak der la Mah, " ujar si suami

"Dah tu...kenaper plak bang?" isteri menanya heran

"Tak...abang teringat maser kita muda-muda dulu... mah suka gigit telinga abang, kan cuba Mah gigit skit.. abang nak raser.. lamer dah Mah tak buat camtu..."

Mendengar saja kata2 si suami tu tadi... maka si isteri memandang suaminya dengan renungan yang tajam dan mendalam... mata si isteri berkaca2 dalam lima minit dia berkeadaan begitu si isteri tadi terus berlari tadi kedlm bilik... Si suami cuak giler.. renungan si isteri tadi mengingatkan die zaman baru2 kahwin dulu.. tapi kenapa isterinya berlari masuk kebilik.. itu dia tak faham... si suami bingung! Dengan hati berdebar dan rasa bersalah..takut2 si isteri tersinggung.. si suami menghampiri bilik tidur mereka... tanpa menyelak kain langsir si suami memujuk.

"Mah..kenaper Mah?"

"Mah tak sayang abang ker Mah?".... soal si suami.

Si isteri di dalam bilik tadi tak menjawab...agak lama lepas tu.. si suami memanggil

" Mah...ooo..Mah.. dah la tu..jangan la merajuk... meh la kita tengok tv nie... tak per la..Mah tak nak gigit pun tak per la...keluar la Mah, Mah marah ker Mah?" pujuk si suami lagi. Selepas seketika.. terdengar bisikan manja.

"Tak bang, Mah tak marah"..jawab si isteri dari dlm bilik.

"Dah tu, kenaper Mah dok dlm bilik tu. Meh la kita tengok tv nie" kata si suami.

Tau aper kata si isteri?

"Mah tengah cari gigi palsu, bang!"

MUAHAHAHAHAHAHAHAHA!