CERITA PENDEK
nih ada satu cerita yang best, untuk buat gelak2.

Alkisah...zaman dolu-dolu...didalam satu kampong di Singapura terdapat dua orang sahabat baik. Hehehehe...masa itu apartment kat tempines blom ader...sumer rumah kampong ajer. Pokok mangga yang ditanam tepi jalan tu pong blom ader...yang ader pokok kelapa. Misi, namer panggilan seorang nurse berbangsa Cina bersahabat baik dengan Bang Bai, seorang bangsa Sik penjaga lembu.

Satu malam Misi terlambat balik kerana tertinggal beca yang selalu dier tumpang. Tapi Misi bernasib baik kerana secara kebetulan Bang Bai pon balik lewat malam tu. Bang Bai yang sedang mengayuh basikal ditahan oleh Misi. "Bang bai!!! cam maner nak balik ni...dah kena tinggal beca" keluh Misi pada Bang Bai."tak apa...saya boleh antar balik" balas Bang Bai.

"Naik lah ini basikal......"sambung Bang Bai lagi. "Huh...Bang Bai punya basikal dah penuh barang........kat mana nak naik???" tanya Misi.

"Tak apa...duduk la...kat ini palang" jawab Bang Bai. Walau pon keberatan Misi naik juga...terpaksa duduk kat palang basikal sambil memegang handle basikal. Bang Bai mengayuh basikal sambil nyanyi lagu hindustan, 'Pyar Kiya To Nibhana' dengan lagu 'Dil Pardesi Ho Gaya'.

Sampai destinasi, Misi pong turun sambil ketawa."Hehe...tima kasih bang...heheheheh. Tapi Misi nak bagi tau satu rahsia" kata Misi pada Bang Bai.

"Aaaaaaa.........apa rahsiaaaa" balas Bang Bai. "Hehee...Bang Bai rugi...hari ini...Misi pakai skirt...tapi tak pakai seluar dalam...hehehhe". cakap Misi sambil ketawa."oo ya kah??..kah..kah..kah" tawa bang bai.

"Errrrrrrr...Misi.......kah..kah..kah...Bang Bai pon ader rahsia mau cakap" sambung Bang Bai."Haa!!...rahsia ape pulak?" tanya misi "kaH..kAH..KAH!!!!!!!............" tawa Bang Bai
lagi kuat seraya bercakap "Misiiiiiiii.............ini basikal takda
palang......KAH..KAH..KAH..KAH". tawa besar bang bai.
sekian.

Moral: jangan cuba meninggi diri atau kenakan orang lain sebab mana tahu ada orang lain yang lebih bijak dari anda.