BORANG ASRAMA PENUH
Ada seorang anak penoreh getah yang agak cerdik dari kampong yang
jauh terpencil di luar bandar.Beliau telah di berikan borang oleh Guru Besar untuk diisi bagi memasuki sekolah berasrama penoh. So, budak ni pun
meminta bantuan bapa nya untuk mengisi borang tersebut.

Anak: "Nama yah!"

Bapa: "Aah! engkau tarok lah nama engkau kat situ"

Anak: "Tarikh lahir"

Bapa: "Tulih apa yang ada kat surat beranak tu"

Anak: "Bangsa!"

Bapa: "IUtu pun tak tau... tulis Melayu"

Anak: "Alamat"

Bapa: "Engkau tulih alamat rumah ni dah!"

Anak: "Sex"

Bapa: "( dengan nada marah ) Ini aku tak suka ni..Sex Sex apa ini Sex
mencarut....ini pun nak tanya!!!!!!!"

Bapa: "Yang lain!"

Anak: "Sekolah...."

bla bla bla bla...

Budak ni tak dapat tidur lena malam itu, sebab satu soalan dalam
borang masih belum berjawab, hancur lah harapan untuk masuk sekolah berasrama penoh. Pasti nya nanti di marahi oleh guru besar. So, pagi pagi lagi dia sudah bangun Semasa ayah nya hendak pergi menoreh getah, anak ini berjumpa lagi ayah nya.

Anak: "Ayah! tolong lah beri jawapan 1 soalan lagi tu...saya tak mahu jadi penoreh... saya mahu jagi enginior... kata guru besar kalau borang tak lengkap tak boleh masuk sekolah asrama"

Ayah: "(dalam hati..kesian anak aku ni, bercita cita tinggi rupanya ) ok, jangan beri tahu omak engkau, tulih 5 kali seminggu"